Třídy

Krátké vzkazy

Jméno
Text
Nebyly přidány žádné příspěvky.

Kontakty

Adresa:
Blanická 2705,
390 02 Tábor


381 281 299
      773 281 299

ms.blanicka@zscekanice.cz


Jídelní lístek

U Berušek

 

„Zvonek zvoní cinkylinky, pojďte rychle od maminky!

Berušky a broučci malí, společně si rády hrají.

Zpívají si, tancují, barvičkami malují.

Pojď si s nimi taky hrát, budeš jejich kamarád.“

 

V září jsem začal chodit do školky.Už to znám,ničeho se nebojím a mám i nové kamarády.

Moje třída se jmenuje BERUŠKY a paní učitelka Hana Červená.

 

 Maminka už musí do práce, ale i kdyby nešla, stejně bych do školky chtěl. Potřebuji poznat nové kamarády a naučit se s nimi hrát .

Chci znát plno nových věcí a chci být samostatný. Myslím, že mi to jde dobře, protože:

 

"Naše školka kouzelná je,

každý si tu moc rád hraje.

Dovádíme, lumpačíme,

nikdy se však nemračíme."

 

Máme školku plnou hraček. Už vím, že nejsou jenom moje, ale že se musím podělit s kamarády. Taky se snažím hračky uklízet na své

 místo a neničit je. Paní učitelka má pro nás barvičky a štětce, ale s těmi si zatím malujeme u stolečku a paní učitelka nám pomáhá. Pořád

 něco vyrábíme a dáváme do šatny na výstavu, aby rodiče viděli, jací jsme šikulové. Nejvíce kamarádíme s BROUČKY. Máme

společnou umývárnu, šatnu a také spolu obědváme.

 

 

„Jak funguje naše třída“

 

Vím, jak to ve školce funguje. Kdy je čas na hru s kamarády, na jídlo i úklid. Zvládám vše i bez maminky. Všechny děti se ráno schází

 v naší (beruškové) třídě, která má provoz od 6 do 12.30 hodin. V půl 8 odchází starší kamarádi do svých tříd a my máme třídu jenom pro

 sebe. Po půl 9 paní učitelka zacinká zvonečkem a já vím, že je čas na úklid hraček. Sedneme si do kroužku a hezky se pozdravíme. Třeba

 takhle:

„Bum,bum,ratata,nejsme žádná prťata.

 Jako z vody rosteme,hezký den si přejeme.“

 

V kruhu sedíme, protože je symbolem rovnosti a partnerství. Potom si povíme, co nás celý den čeká, zazpíváme si, zacvičíme

a zahrajeme nějakou pohybovou hru. Po svačince v 9 hodin se ještě učíme něco nového – básničku, taneček, zahrajeme si pohádku,

vyrábíme, malujeme a hurá ven! Když je hezké počasí, hrajeme si na zahradě v pískovišti, na průlezkách, koloběžkách, kreslíme křídami.

Chodíme i na procházky – musím poznat okolí školky, naučit se přecházet silnice, poznat květiny, stromy, ptáčky…..

Obědváme v 11.30. Po obědě čekáme na rodiče a některé děti se těší na pohádku, při které pomalu usínají. Společnost jim v postýlce dělá

oblíbená hračka,kterou si mohou přinést z domova. Spící děti vstávají ve 14 hodin a po svačince si hrají a čekají na rodiče.

Školka končí v 16.30 – musí také odpočívat a nabrat sílu na další den.

 

  

„Jaká pravidla budeme dodržovat…aneb my a rodiče“

 

Protože jsem ještě malý, nemohu chodit do školky sám. Maminka nebo tatínek mě doprovodí do třídy a předají paní učitelce. Mohu přijít

do školy později než ostatní, ale nebudu mít dost času si pohrát s kamarády. Někdy budu nemocný nebo pojedu na dovolenou a tak mi

rodiče odhlásí oběd den předem do 13 hodin. První den nemoci dostanu oběd do kastrůlku domů. Odhlásit mě mamka může u paní

učitelky, telefonem nebo to zapsat do sešitu v šatně. Budu rád, když rodiče při odchodu ze školky nebudou chvátat, abych se mohl sám

obléknout a pochlubit novými výtvory, básničkou nebo písničkou. Když se mi stane nějaká nehoda, měl bych mít v sáčku náhradní

oblečení. Mamka mi dá určitě i vhodné oblečení a boty na pobyt venku, abych se netrápil, že něco umažu. Někdy bych se chtěl

kamarádům pochlubit svojí hračkou. Musím počítat s tím, že si jí kamarádi budou chtít půjčit nebo se rozbije. Při odpočinku na postýlce

mohu mít svého oblíbeného plyšáka z domova.

 

 

„ … a jaká jsou pravidla…aneb my a děti“

 

Paní učitelka říká, že je naše druhá maminka a bojí se, abychom si neublížili. Nejraději nás má kolem sebe. Snažím se poslouchat, ale

někdy mi to dá velkou práci.

Už vím že:

- nesmím sám nikam odcházet

- neubližuji kamarádům a neperu se s nimi (ono to bolí)

- učím se požádat a poděkovat

- pozdravit

- uklízím hračky sám a jde mi to

- nekřičím na kamarády – hluk škodí mě, dětem i paní učitelce

- mám rád vodu, ale dávám v umývárně pozor, abych nenacákal – mohli bychom uklouznout

- snažím se neskákat druhým do řeči, i když toho chci tolik říct

- pomáhám kamarádům a dělím se s nimi o všechno

- nemusím sníst všechno, ale snažím se ochutnat i jídlo, které neznám

-až budu slavit svátek nebo narozeniny mohu přinést kamarádům nějakou dobrotu

- piji během dne z vlastního hrnečku – čaj, džus nebo vodu (na co mám chuť) a zatím mi pití nalévá paní učitelka

- jídlo jím lžící, časem se naučím jíst příborem

- na záchod chodím podle svých potřeb, řeknu to paní učitelce, co kdybych potřebovat pomoc

- když mě něco trápí, svěřím se paní učitelce a ona mi určitě pomůže nebo poradí

 

 

„Jak stolujeme“

 

Mám u stolečku svojí židličku. Ve školce jíme třikrát denně. Paní učitelka nás vede k samostatnosti a jsem pyšný, že se umím najíst sám.

Pití a polévku nám nalévá paní učitelka, ale pro jídlo si časem budu chodit sám .Mohu si vybrat, kolik toho sním. Po jídle odnesu nádobí

a jdu se umýt. Učím se u jídla klidně sedět a jíst tiše. Nikdy nikam neběhám s plnou pusou. Když si s něčím nevím rady, paní učitelka

nebo paní Klára mi pomohou. Pokud mám během dne žízeň, napiji se ze svého hrnečku.

 

 

„My a hygiena“

 

Vím,že mám svojí značku v šatně a umývárně, abych věděl, kde jsou moje věci. Také už vím, že si musím vždy před jídlem nebo po

použití toalet umýt ruce. Musím se pochlubit, že umím spláchnout záchod. Učím se používat kapesník a nosit ho stále u sebe. Pokud ho

nemám v kapsičce, vím, kde kapesníky najdu. Poprosím maminku, aby mi do školky dávala dostatek papírových kapesníků hlavně na

pobyt venku. Vždycky v pátek si nosím domů vyprat ručník, jedenkrát za tři týdny ložní prádlo.

 

  

„Hlavně, že jsme zdraví“

 

Nelíbí se mi, když nemocný kamarád přijde mezi nás. Až mi nebude dobře, chci stonat doma. Podle počasí chodíme s paní učitelkou ven,

abychom se vyběhali na čerstvém vzduchu. Ve školce cvičíme, hrajeme pohybové hry, tančíme i posilujeme svaly. Abych byl zdravý,

musím hodně pít a jíst ovoce a zeleninu. Paní učitelka nám každý den nakrájí ovoce a já si ho mohu kdykoli vzít. Nikdy nebudu dávat do

pusy nic, co tam nepatří. Nebudu ničit přírodu a budu se učit chránit životní prostředí. Už se učím třídit odpad, zatím jenom papír a mohu

do školky nosit použité baterie.

 

 

Mámo, táto, pojď si se mnou hrát“

 

Jsem moc rád, když si se mnou někdo hraje. Ve školce si mohu hrát s paní učitelkou i s kamarády z ostatních tříd. Již brzy nás čeká

Podzimohraní, ale bude toho ještě moc – mikulášská nadílka, rozsvícení vánočního stromečku s vánočním jarmarkem,když bude v zimě

sníh tak eskymácký pětiboj, karneval, vítání jara, čarodějnice, Den dětí, rozloučení s předškoláky a každý měsíc krásná pohádka v MŠ.

Těším se na vánoční besídku-předvedu mamce a taťkovi co všechno už umím. Tak mamko, nezapomeň číst nástěnky, ať nám nic

neuteče!