Třídy

Krátké vzkazy

Jméno
Text
Nebyly přidány žádné příspěvky.

Kontakty

Adresa:
Blanická 2705,
390 02 Tábor


381 281 299
      773 281 299

ms.blanicka@zscekanice.cz


Jídelní lístek

U Štěňátek

 







 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To jsme MY, ŠTĚŇÁTKA

Naše třída se jmenuje ŠTĚŇÁTKA a pečují o nás paní učitelky Lenka MACÁKOVÁ
a Jana OUPICOVÁ
. Potkáváme se tu se svými novými kamarády, kterých je dohromady
10 - 6 kluků a 4 holky. Postupně poznáváme školku, kamarády a ostatní dospělé, kteří se
o nás starají. V naší třídě nám pomáhá chůva - Jaroslava Hrdličková a o čistotu pečuje paní Klára. Obě jsou moc hodné a se vším nám pomáhají.

 

Naše třída

Naše třída je bezvadná, protože máme velký prostor na hraní. Na koberci si nejraději stavíme z velkých kostek garáže a ohrady, jezdíme s auty, stavíme kolejničky, opravujeme vše, co se nám rozbije, z lega sestavujeme farmu nebo zoologickou zahradu. Ke stolečku si rádi vezmeme společenskou hru, skládačku nebo puzzle. Také máme vyhrazený stoleček
na kreslení a nejrůznější tvoření s paní učitelkami.

Ve druhé místnosti je kuchyňka, kde vaříme z nejvybranějších surovin výborné pokrmy. Máme tady autodráhu a také koutek, kde si můžeme odpočinout. Když je venku škaredé počasí, máme i možnost podívat se třeba na pohádku.

K dispozici máme samozřejmě i umývárnu, kde jsou záchody, umyvadla a zrcadla.

 

Provoz třídy ŠTĚŇÁTEK

 

- provoz MŠje od 6.00 hod– všechny děti se scházejí ve třídě U BERUŠEK

- v 7.30 hod začíná provoz na naší třídě

- v 15.00 hod přecházíme do B+B

- v 15.15. hod jsou všechny děti u Berušek, kde se děti rozcházejí domů

- provoz MŠ je ukončen v 16.30 hod

 

 

Organizace třídy

 

Od 7:30 do 8:30 si ve třídě hrajeme podle naší nálady a libosti se všemi hračkami, které
ve třídě máme. Učíme se si vzájemně půjčovat hračky, rozdělit se o ně, hračky si vzájemně nebrat z ruky a postupně se snažíme hrát si spolu. Někdy se může stát, že si chce některý z kamarádů hrát sám, a tak se učíme respektovat kamarádovo rozhodnutí, a vybrat si něco jiného.

 

V 8:30 začínáme společně uklízet vše, s čím jsme si hráli, a snažíme se hračky vrátit na své místo, kde jsme si je půjčili. Už víme, že jakmile je uklizeno, sundáme si bačkorky a sejdeme se v kruhu na koberci, kde se všichni pozdravíme.

 

Děti, děti, pojďte sem, dokola se setřesem,

dokola se posadíme, vzájemně se pohladíme, popřejem si hezký den,

elce pelce do pekelce, budem dělat kotrmelce,

budeme si spolu hrát, budeme se spolu smát,

třesky plesky, třesky plesky,

ať je nám tu SPOLU HEZKY!“

 

Poté si zacvičíme, protáhneme se a zahrajeme si nějakou pohybovou hru. Rádi cvičíme s míčky, kroužky, žebřinami, lavičkou nebo s barevným padákem. K dispozici máme mnoho pomůcek, se kterými se budeme postupně seznamovat.

 

Po svačince zhruba v 9 hodin se sejdeme na koberci, srovnáme si bačkůrky „do lajny“, sesedneme do kruhu a mažeme si ručičky olejíčkem.

 

Nastavíme ruce, dlaně, olejíček dáme na ně,

máznu sem, a máznu Tobě, dej si obě ruce k sobě,

ruce, prsty, dlaně, olej patří na ně.


Šup sem, šup tam roztíráme, ať v nich velkou sílu máme,

nahoru a zase dolů, hrají si dvě ruce spolu.

nakonec se obejmou, pěkně hladké, jemné jsou a voňavé.“

 

Když máme namazané ručičky, jsme akorát naladěni na nové básničky, písničky, hraní

na klavír, nebo kytaru, vyprávění pohádek nebo tvoření obrázků, aby se mamky a taťkové mohli v šatně podívat, jak nám to pěkně jde.
Když si všechno povíme, jdeme se oblékat a vyrazíme buď na procházku v okolí školky, nebo si jdeme hrát na školní zahradu, kde stavíme bábovky a hrady z písku, hrajeme fotbal, nebo chodíme na procházku s kočárky.

 

Obědváme v 11:30 a po „o“ čekáme na rodiče, anebo odpočíváme. Děti, které spinkají, poslouchají pohádku, a postupně usínají. Děti, které neusnou, si chvilku odpočinou a poté mohou vstát a vybrat si nějakou hračku ke stolečku tak, aby nevzbudili děti spící. Společnost nám v postýlce dělá oblíbená hračka, kterou si můžeme přinést z domova. Spící děti vstávají v 13.45 hodin a po svačince si hrají a čekají na rodiče.

 

Mamka s taťkou si mohou přečíst na nástěnce v šatně, co všechno ve školce děláme. Mamka se na mě může kdykoli zeptat paní učitelky ve třídě, může jít na třídní schůzku, a tam se dozví vše, co se ve školce děje, a může se zeptat na to, co jí zajímá. Důležité informace

pro všechny děti ve školce dávají včas paní učitelky na nástěnku u vstupu do MŠ.

Jsou i na internetových stránkách.

 

Jak se domlouváme s rodiči

  • Do třídy dítě vždy doprovodí dospělá osoba a předá ho paní učitelce

  • Při nemoci nebo absenci rodiče odhlásí dítěti oběd den předem do 13:00 hod. První den nemoci děti dostávají oběd do kastrůlku domů.

  • Odhlásit mohou rodiče své dítě osobně u paní učitelky, telefonicky, nebo písemně
    do sešitu, který je v šatně.

  • Pro případ nehody by dítě mělo mít v pytlíku náhradní oblečení.

  • Děti mají vhodné oblečení na pobyt venku, takové, které mohou umazat.



Jaká pravidla budeme dodržovat

Děti je vždy nutné odhlásit den do předu do 13:00 a to buďto při nemoci nebo absenci (všechny potřebně kontakty obdrželi rodiče na schůzce).

Jakoukoliv změnu v evidenčním listu NEPRODLENĚ rodič nahlásí paní učitelce, zejména změnu tel. čísla, alergie, atd. Pokud dítě vyzvedává nezletilá osoba, je potřeba, aby mamka nebo taťka sepsal ZMOCNĚNÍ, které je platné na školní rok 2019/2020.



Pravidla Štěňátek

V šatně má každý z nás poličky a kapsář. Oblečení na pobyt venku je v horní poličce. V látkovém kapsáři mám náhradní věci (spodní prádlo, ponožky, trička a tepláčky). Bačkorky mám dole v nejmenší poličce.

Ve třídě máme plno hraček, které mají svá místa a na ty je po každé hře vždy uklidíme. Pokud nevíme, kam, co patří, zeptám se kamaráda nebo paní učitelky a ta nám vždy poradí a pomůže. Na toaletu odcházíme dle potřeby, ale také vždy před každým jídlem, před pobytem venku a po příchodu z venku. Při mytí rukou dbáme na to, abychom si je správně umyli a šetrně používali mýdlo.

V naší třídě máme pravidla:

SRDÍČKOVÉ - máme se rádi, kamarádíme spolu, chováme se k sobě hezky, pomáháme si

OUŠKOVÉ - nasloucháme si, když někdo mluví - neskáčeme mu do řeči, nekřičíme

PUSINKOVÉ - používáme tato slova: pozdravíme, poděkujeme a poprosíme

ŽELVIČKOVÉ - pohybujeme se pomalu, opatrně, (skákat, běhat a dovádět mohu jen při
pohybové hře, nebo při cvičení)

KOŠŤÁTKOVÉ - vždy si po sobě uklízíme, udržujeme pořádek ve svých věcech, ve třídě
i v šatně

DÁREČKOVÉ - přejeme si k narozeninám k svátku a k významným událostem



 

Stolování Štěňátek

Než paní učitelka nalije polévku, máme ruce pod stolečkem, abychom se nespálili o horký hrnec. Poděkujeme za nalitou polévku a počkáme, dokud nemají všechny děti u stolečku polévku. Poté si popřejeme dobrou chuť a pustíme se do jídla. Během obědvání otevíráme pusinku jenom na jídlo a pití. Povídání si necháme po obídku, abychom nerušili ostatní. Druhé jídlo dětem nosí paní učitelky a poté si talíř odnášíme ze stolu sami.

Po obídku si zasunu židličku a jdu si zkontrolovat pusinku, jestli nepotřebuje umýt. Dojdu si na toaletu a umyji ruce.

 

Hygiena u Štěňátek

Po každém použití toalety a před a po každém jídle si děti myjí ruce. Aby jim to lépe šlo, pomáháme si následující básničkou.

 

To jsou prsty, to jsou dlaně,

Mýdlo s vodou patří na ně.

A po mýdle dobré jídlo,

A po jídle zase mýdlo. “

 

Ve třídě máme stále k dispozici papírové kapesníčky i utěrky. Každý týden si děti odnášejí domu na vyprání ručník a jednou za tři týdny maminky nebo taťkové perou povlečení a pyžámko.

 

 

Štěňátka chtějí být zdravá

Abychom si mohli lépe hrát, smát se spolu, cvičit a učit se novým věcem, musím být zdraví. Proto, pokud mám větší nachlazení, raději zůstávám doma s dospělákem. Když se mi udělá špatně během pobytu ve školce či venku, paní učitelka zavolá mamince nebo tatínkovi, který si mě, co nejrychleji přijde vyzvednout, abych nenakazil ostatní děti a paní učitelky.

Důležité je správně použití kapesníčků, dodržování hygienickým návyků - čistota na WC a časté mytí rukou. Samozřejmostí by měl také být kapesník v bundě, mikině, nebo v kalhotách.



Mámo, táto, pojď si se mnou hrát

Ve školce jsem celý den s kamarády a s paní učitelkou, ale když si mě mami a tati vyzvedneš, chci si povídat s vámi, co jsem všechno zažil a dělal ve školce. Ptej se mě, co jsem dělal(a) celý den, jaká byla hra, co nového umím, co kamarádi, co bylo k jídlu atd. Moc rád(a) se Ti pochlubím!